zaterdag 29 december 2012

WitBlauw van oud naar nieuw

Als je vaker op mijn blog komt, zie je dat het blog een complete metamorfose heeft ondergaan. Waar zo'n kerstvakantie al niet goed voor is, zullen we maar zeggen. Ik heb een aangepaste versie van het Sjabloon Simple gebruikt. Een vereiste voor iedere layout van dit blog is uiteraard dat het in de kleurstelling wit en blauw uitgevoerd moet worden. Nou, dat is -zoals je ziet- gelukt.

De schreeuwende knopjes aan de bovenkant van het scherm zijn weg, want zoals André Manssen ook al fijntjes opmerkte, is dat eigenlijk alleen reclame voor die diensten.
Ik had ook een code toegevoegd van Addthis, maar dat bleek niet helemaal te werken zoals het bedoeld was. Dus die knopjes zullen vanaf nu niet meer verschijnen. Wel staan er de standaard deelknoppen onder ieder bericht. Ze zijn bescheiden klein, maar desalniettemin mogen ze best gebruikt worden.

Ik heb ruimte gemaakt voor het toevoegen van pagina's. Die zijn aanklikbaar in de balk onder de titel van dit blog. Vooralsnog heb ik een pagina gemaakt 'over mij' en een pagina waarop mijn twitterstream te zien is. Wat ik daar verder mee ga doen, weet ik nog niet. Maar de ruimte is er in ieder geval.

Ik heb het blog veranderd terwijl ik gebruik maakte van Google Chrome, want in Internet Explorer liepen de voorbeeldweergaven van de layout steeds vast. In Chrome is de layout helemaal netjes. Maar nu ik hem weer in Internet Explorer start, zie ik dat niet alles helemaal goed uitgelijnd staat. Dat zal ik nog even proberen aan te passen.

Verder werkt hij op de iPad ook top. Daar kun je kiezen uit de mobiele versie en de gewone versie. Standaard krijg je de mobiele versie te zien, maar als je in de URL de m=1 verandert in m=0 dan krijg je de gewone versie op je schermpje. Net wat je prettig vindt.

De reactieformulieren heb ik ook aangepast. Als je nu probeert te reageren, moet je wel weer zo'n vervelend schermpje invullen met een onleesbaar woord ofzo. Ik had dat een tijdje uitgezet, maar werd gek van de spamreacties. Je bent van harte uitgenodigd om te reageren. Op welke post dan ook.

Ik zou het leuk vinden als je even laat weten wat je van de nieuwe layout vindt. Het is het leukst als dat niet anoniem gebeurt. :-)


Meer lezen
WitBlauw (be)zoeken
Ik ben een Edublogger
Minder is meer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten