zaterdag 11 februari 2012

Online les voor leraren (#lespo)

Zoals al eerder genoemd is Kennisnet bezig met het dossier ict bekwaamheid. De algemene gedachte is steeds vaker dat je als leraar niet zonder digitale vaardigheden kan. De praktijk is echter weerbarstiger.

Spons.nl geeft hier een oplossing voor. Zeggen ze. Ze bieden consultancy in combinatie met online lessen. Nouja, zie hieronder het filmpje voor hun eigen uitleg.


Op hun thuispagina staan ondermeer lessen genoemd over
Yurls,
Youtube,
Google formulieren,
Prezi,
Powerpoint,
software van Activboards,
Mindmeister
en Skype.

In de informatie over prijzen worden drie verschillende licentievormen gegeven; Basic, Premium en Gold. Daarbij krijg je bij Basic geen of heel beperkte ondersteuning, bij Premium krijg je een coach van Spons die via email te bereiken is, en bij Gold is diezelfde coach ook via skype en chat bereikbaar. Ze richten hun prijzen nu op prijzen per persoon. Ik vraag me af of dat slim is. Prijzen per school (brinnummer) zijn volgens mij handiger.

Ik heb geen flauw idee of dit nu een vorm van (na)scholing of begeleiding is die zou aanslaan bij mijn collega's. Als ik de onderwerpen zie, denk ik al snel: dat kan een handige collega toch ook uitleggen?
Wat denk jij? Is dit een kansrijk of een kansloos initiatief? Laat het weten in de reacties.

Gespot via Onderwijsnieuwsdienst


Meer lezen
Programmeren kun je leren, op de Codecademy
Online live Remedial Teaching
21 dingen in onbruik in 2020

Zie ook mijn andere profielen Of abonneer via Email Rss

2 opmerkingen:

  1. Dag Remko,


    Allereerst dank voor het posten van een bericht over ons bedrijf en onze aanpak.

    Met Spons hebben we met onze trainers tot vorig jaar veel trainingen aan docenten gegeven op het gebied van onderwijs & ICT. Het lastige aan die trainingen was dat:

    - het de school veel organisatie kost;
    - de training vaak maar een dagdeel is, en mensen daarna de ondersteuning missen;
    - een training voor vaak 25+ personen moeilijk op ieders niveau aan te laten sluiten is.

    Daarom hebben we een concept ontwikkeld waarbij we ook met onze trainers bijeenkomsten op scholen doen (wij noemen die Teamsessies), maar daarna de scholen online via onze modules ondersteunen.

    Voordeel daarbij is dat mensen een jaar lang toegang tot de content hebben, gedurende een module werken aan een digitale les, zodat de school direct een database met lesmateriaal opbouwt, en dat je ondersteuning van een coach kunt krijgen.

    In jouw stuk geef je aan dat je bij de Basic-licentie geen ondersteuning van een coach krijgt; deze licentie bieden we aan voor scholen die hun eigen docenten in ons systeem als coach willen laten optreden, omdat ze al een paar ICT-voorlopers in huis hebben. Vandaar ook de lagere prijs.

    Ik hoop dat ik een paar zaken heb kunnen verhelderen; mocht je nog meer vragen hebben dan kun je direct contact met mij opnemen via sandervanacht@spons.nl


    Vriendelijke groet,

    Sander van Acht
    Directeur SPONS Learning Company

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Sander,
    Dank voor je reactie. Altijd handig om ook een emailadres te hebben.
    Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar referenties van schoolteams die al lessen bij jullie gevolgd hebben. Op jullie site vind ik dat niet zo gauw terug.

    BeantwoordenVerwijderen